Tabell 2008

Tabell 2008

måndag 24 mars 2008

PB!

Bloggen vill gärna ta tillfället i akt och uppmärksamma alla läsare på Rilles gädd-PB från förra våren.

- jag är väldigt stolt, säger Rille
- fisken kämpade hårt men efter en lång och seg kamp stod jag som vinnare och fisken kunde bärgas.

- hur gick tankarna när fisken högg Rille?
- ja, du vet när sånt här händer blir det som alldeles blankt i skallen.. Man tänker inte, man AGERAR rent instinktivt och låter sedan grejerna jobba.

- grejerna?
- Shimano sidestaben gick varm kan jag säga!

- var du orolig någon gång?
- vid ett tillfälle, ungefär 45 minuter in i kampen, så rusade fisken rejält och jag var inte riktigt beredd. Då hann jag bli lite nervös men en snabb parering med spöet och lite tur med vinden ordnade upp situationen.

- tror du att du nånsin kommer att slå det här personbästat?
- hahahaha! Ja du, man vet aldrig men det kommer nog att stå sig länge. Jag njuter varenda sekund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jävlar en sån best!

Anonym sa...

Rille
Den där behöver man inte håva eller det går inte att håva.

Anonym sa...

Jag har märkt att det börjar sykas, men det biter inte på mej.
Jag har fokus inställt på seger.
Så det går inte och komma med att "det är så kallt, eller jag kan inte när det blåser.
Nä dom gubbarna går inte.
Inget fjoll nu på söndag.
Alla vet vilket namn det kommer att stå på segerchecken..