Tabell 2008

Tabell 2008

söndag 23 november 2008

Smolt..

Ett par minusgrader och skapligt med vind när hela Fisherkingsstyrkan provar havsöringstrolling några timmar.

Det dröjer ett par timmar innan det "smäller" på Rilles 2-delade gula.
- jag tror du har fisk på det här Rille, säger Palle

Rille vevar in en (host, host) skaplig.. havsöring.
Det är tur att paravanen finns med, annars hade nog fisken åkt rakt igenom håvmaskorna..


Never the less, en öring och det är därför vi är här!
Ynglet fotograferas och sätts tillbaka. Såklart.

- hur känns det Rille?
- det var en hård kamp men med min dokumenterade skicklighet var jag aldrig orolig.
- det var ingen stor fisk?
- det beror ju på vad man jämför med. Ganska skaplig idag faktiskt.. ;-)
Vi käkar och har minst två "fiskemöten" där det bestäms att en trailer bör införskaffas så snart som möjligt.



Vid 13-tiden lägger vi av. Dött.

Skitfiske!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Öringen ser ganska skaplig ut.Är den runt 1- 1.5 kg?

Anonym sa...

Om du gör om kg till gram så stämmer det.
Du får ta det lungt när du skriver så att det inte uppstår konstiga fel som kan misstolkas när du skriver.

Anonym sa...

Hahaha verkar vara en typisk Rille-firre. PB eller?

Anonym sa...

Man leder ju i allafall öring ligan! Både på antal och STÖRST.

Anonym sa...

(host, host) jag minns att du var i båten när jag tog en öring som det var lite klass på i våras.

http://fisherkings08.blogspot.com/2008/03/premir.html

Dock, eftersom den missat och kroken satt i underkäken blev det inga poäng. Ändå, Palle störst. Igen.

Anonym sa...

Det känns som att det var länge sedan Palle, och kanske var den i size med min, men om jag skulle vara ärlig så va min lite biggare.

Agneta sa...

Hej!
Tänkte tipsa om en skön, världskänd muskey-fiskare som kommer till Sportfiskemässan den 27-29 mars på Kistamässan - Brad Hoppe
Läs mer på www.sportfiskemassan.se eller nedan länkar:
www.muskymayhem.com
www.muskymayhemtackle.com
www.redfinoutdoors.com

Since 1997 Brad Hoppe has been involved in the sport of musky fishing. He runs Musky Mayhem Guide Service and also owns Musky Mayhem Tackle LLC. His newest business as of 2007 is RedFin Outdoors LLC. RedFin is a video production company providing filming, editing, duplication, and packaging of videos about the outdoors. Brad also writes articles for Muskie Hunter Magazine and does several seminars each year. In the past seasons he has filmed with Badfish Outdoors, Keyes Outdoors TV Show, Larry Dahlberg’s Hunt for Big Fish TV Show, Gregg Thomas Videos, as well as his own videos produced by RedFin Outdoors LLC. During the off season Brad spends his time at numerous sports shows as well as ice fishing. To learn more about Brad please review the following websites.