Tabell 2008

Tabell 2008

lördag 11 oktober 2008

Trolling

Dags för lite öringstrolling. Var det tänkt..
Hoppet efter öring släcks snabbt när vi slår igång lodet och konstaterar +11 grader..

I med grejerna i sjön ändå, på med de nyinköpta paravanerna och så bara vänta..
Vi ser två majestätiska havsörnar segla ovanför oss och Micke får utlösning (...?) och vevar in en gädda.
Vi kastar en stund och Palle tappar en gädda men reparerar snabbt och tar en gädda även han.
Ett par kast senare går Palles Pro Strike av när han lägger ut sin Pro Logic kopia..
-andra gången, suckar Palle
- det här spöt är sproilans.. Jäla skitgrejer!
Mer trolling eftersom vinden mojnar allt mer.
Micke och Palle brassar käk och Rille får utlösning på sin yellow bird..

Tungt. Inget liv i spöt men vi misstänker fisk ändå.

Till slut ser vi en fena och sekunder senare håvar vi en av de fulaste gäddor vi sett!
En 102 cm lång gädda som väger 3,5 kg...
Gäddan är sjukt oproportionelig och inte den vackraste vi sett direkt.
Poängreglerna görs snabbt om till att gäddor över 100 cm = 10 poäng.

Vi kastar lite till och när Micke ska lägga ut sin jerk så går även hans Pro Strike spö av..
Nu är det totalt 3 såna där spön som gått av. På en halv säsong!!!

Palle upptäcker att Rille fått ytterligare en fisk men eftersom den är felkrokad (och det är svårt att artbestämma den) räknas inga poäng.
Vi avslutar med någon timmes värdelös trolling i stiltje och konstigt grönt vatten.
Lägger av strax före 15.
Skitfiske!
Igen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

fulaste gädda jag sett! Usch! Borde väl vara minuspoäng!?

Anonym sa...

Jag har inte fått mina poäng på lill Laken!!
E det poängsystemet det är fel på eller?????????

Anonym sa...

Lake..?
Är det en fisk..? Är du SÄKER Rille? Kan vara en sällsynt tibetansk bergsantilop...
Dessutom felkrokad!
Fast det är klart.. Min vår-öring hade ju i alla fall huggit (men missat lite) och jag räknar den gärna! Ska vi säga 1 p till dig för laken/antilopen (som var mindre än dina små krokar..) och så 25 p till store migas för min öring..

Anonym sa...

Tittar man noga på bilden så ser man att kroken sticker rakt ut ur munnen, med andra ord KLOCKREN krokning.
Så lira hit med mina points....

Anonym sa...

Tur att det finns Macro på kameran och datorer som kan återge den där "fisken"..
Jag lägger upp en bild till. För visst är det PB på ..öh...lake..

Anonym sa...

Vafan!
stor fisk = bonus
för liten fisk = ff

När ska vi fiska?

Anonym sa...

Inte idag..
Söndag!?
;-)